Praktijkinformatie

Spoedgevallen

Spoedgevallen

Levensbedreigende situaties

In levensbedreigende situaties belt u het alarmnummer 112.

Kantooruren

Van 08.00 tot 17.00 uur kunt u met verwondingen of spoedeisende klachten direct bij onze praktijk terecht. Bel eerst onze spoedlijn, zodat we op uw komst voorbereid zijn.

Thomas Kelling 020 – 638 70 57 | bij spoed: toets 1
Oda van der Cingel 020 – 624 92 28 | bij spoed: toets 1

Buiten kantooruren

Buiten deze tijden belt u voor spoedeisende zorg de Huisartsenpost op 088 – 00 30 600. Waar u dan eventueel terecht kunt is onder meer afhankelijk van uw postcode.

afspraak maken

Afspraak maken

Kantooruren
Voor het maken van een afspraak kunt u ons van 08.00 tot 17.00 uur bellen. U mag ook even langskomen. Bij het maken van een afspraak zal de assistent altijd naar de reden van uw komst vragen. Net als uw huisarts gaat zij vertrouwelijk met uw informatie om.

Buiten kantooruren
Heeft u buiten kantooruren een zorgvraag die niet tot na het weekend of tot de volgende dag kan wachten? Belt u dan de Huisartsenpost op 088 – 00 30 600. Waar u dan eventueel terecht kunt, is onder meer afhankelijk van uw postcode.

Online
U kunt ook uw eigen afspraak inplannen in onze online-agenda. Gebruik deze agenda uitsluitend voor niet-spoedeisende vragen.

Bezetting
Thomas Kelling werkt niet op dinsdag. Oda van der Cingel is niet aanwezig op woensdag.
Voor urgente medische zaken nemen de artsen op deze dagen voor elkaar waar.

avondspreekuur

Avondspreekuur

Twee keer per week is er een avondspreekuur.

Oda van der Cingel: dinsdag van 17.00 tot 19.00 uur
Thomas Kelling: donderdag van 17.00 tot 19.00 uur

telefonisch spreekuur

Telefonisch spreekuur

Heeft u een eenvoudige vraag? Dan kun u voor een kort consult terecht op ons telefonisch spreekuur. Als u uw vraag doorgeeft aan de doktersassistent, belt uw huisarts u tussen 12.00 en 14.30 uur terug. Een telefonisch consult duurt maximaal vijf minuten.

Huisbezoek

Huisbezoek

Als u niet in staat bent om zelf naar de praktijk te komen, kan de huisarts u thuis bezoeken.

Bespreek dit altijd even met de assistent. Huisbezoeken zijn nadrukkelijk niet bedoeld voor patiënten die geen vervoer hebben of geen tijd hebben om naar de praktijk te komen.

Toegankelijkheid

Toegankelijkheid

Onze praktijk is helaas niet toegankelijk voor mensen met een rolstoel en mindervaliden. Deze patiënten worden thuis bezocht.

Uitslagen en herhaalrecepten

Uitslagen en herhaalrecepten

Voor uitslagen en herhaalrecepten belt u met de assistent van uw huisarts. Sommige uitslagen kan zij u direct doorgeven. In andere gevallen maakt u een afspraak voor het telefonisch spreekuur.

Assistentenzorg

Herhaalrecepten

Herhaalrecepten kunt u ook online of via de receptenlijn bestellen. Voor de receptenlijn belt u het nummer van uw huisarts en kiest u optie 2. Uw medicijnen liggen de volgende dag klaar bij uw apotheek.

Online recepten

Waarneming

Waarneming

Bij afwezigheid wegens vakantie wordt uw huisarts tijdens kantooruren waargenomen door een antroposofische arts uit een vaste waarneemgroep. Deze waarneming wordt geregeld door de Centrale Doktersdienst (020 – 592 3628)

Inschrijven als patient

Inschrijven

Wilt u zich inschrijven als nieuwe patiënt, dan verzoeken we u eerst telefonisch contact met ons op te nemen. Om uw inschrijving daarna te bevestigen kunt u ons inschrijvingsformulier downloaden, printen en invullen. Het formulier dient op papier bij ons aangeleverd te worden.

Formulieren zijn natuurlijk ook via de praktijk verkrijgbaar.

Inschrijfformulier (PDF)

Online service

Online service

Via onze website kunt u afspraken maken, recepten bestellen of een e-consult aanvragen.
Om van deze service gebruik te maken, moet u een account aanmaken. Ook dienen wij eenmalig uw identiteit te verifiëren.

Een account aanmaken

Online afspraak maken
Met uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt u zelf een afspraak vastleggen op een van de speciaal hiervoor geserveerde uren.

Online recepten
Herhaalrecepten voor chronische medicatie zijn via de site te bestellen.

E-consult
E-consulten zijn bedoeld voor eenvoudige, niet-spoedeisende vragen Uw vraag wordt binnen één week beantwoord.

Klacht

Klacht

Goed contact met onze patiënten vinden wij erg belangrijk. We doen daar dus onze uiterste best voor. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. Wij stellen het op prijs als u uw klacht dan met ons bespreekt, zodat we kunnen kijken of we het probleem samen kunnen oplossen. Dat kan ook als uw klacht gaat over een waarnemer. U kunt ons bellen, maar u mag ook ons klachtenformulier gebruiken.

Adviespunt Zorgbelang
Lukt het ons niet om tot een oplossing te komen, dan kunt u een beroep doen op de cliëntondersteuning van het Adviespunt Zorgbelang (0900 – 243 7070).

Klacht indienen
Het Adviespunt Zorgbelang kan u ook behulpzaam zijn als u een klacht wilt indienen. Voor onze praktijk kunt u uw klacht indienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg of bij de Stichting Zorggeschil. Ook kunt uw contact opnemen met mevrouw Versteegh, onafhankelijk klachtenfunctionaris van de NVAZ (06 – 2210 3966).